لوگو خدمات پستی اسپیدکس
پست سریع بین المللی
  1. خانه
  2. »
  3. مقالات آموزشی پست بین المللی
  4. »
  5. ارسال مدارک به خارج از کشور با پست سریع بین المللی

ارسال مدارک به خارج از کشور با پست سریع بین المللی

پست سریع بین المللی یکی از روش‌های ارسال مدارک به خارج از کشور است. دانشجویان، مدیران، متقاضیان مهاجرت و… از مشتریان ویژه این نوع پست هستند؛ زیرا عموماً باید مدارکی را برای کارفرما، دانشگاه و… ارسال کنند.  

سریع بودن روش پستی در ارسال مدارک، حرف اول را می‌زند؛ چون اغلب باید به‌ موقع به دست گیرنده برسند، در غیر این صورت ممکن است فرستنده با مشکل مواجه شود. 

در این میان، یک شرکت پست بین المللی، بیشترین تأثیر را در ارسال بسته‌های پستی خواهد داشت؛ زیرا به‌کارگیری متخصصان و کارشناسان در این زمینه می‌تواند در ارسال به‌ موقع مرسولات نقش مهمی داشته باشد. در ادامه با چگونگی ارسال مدارک به خارج از کشور با پست سریع بین المللی آشنا خواهید شد. 

روش‌های ارسال مدارک به خارج از کشور

ارسال مدارک به خارج از کشور با پست سریع بین المللی عمدتا از طریق خطوط هوایی صورت می‌گیرد. این روش، بسیار سریع است و در زمان مورد نظر بسته شما را به مقصد می‌رساند. 

البته تمام شرکت‌های پستی نمی‌توانند تضمین کنند که مدارک شما را با سرعت به مقصد برسانند، اما شرکت پست سریع بین المللی اسپیدکس با استفاده از روش‌های جدید حمل و نقل بار، سریع‌ترین خدمات را در راستایپ ست مدارک به خارج از کشور به شما ارائه می‌دهد. 

روش‌های دیگری هم برای ارسال مدارک به خارج از کشور وجود دارد که از بین آن‌ها می‌توان به حمل و نقل زمینی و ریلی اشاره کرد، اما این روش‌ها چندان رایج نیستند. استفاده از هواپیما، سریع ‌ترین روش پست بین المللی برای ارسال مدارک به خارج از کشور است. روش‌های دیگر معمولاً برای زمانی که عجله ندارید کاربرد دارند. در ادامه در مورد شرایط ارسال مدارک به خارج از کشور با شما صحبت می‌کنیم. 

شرایط ارسال مدارک به خارج از کشور

شرکت‌های مختلف، سرویس و خدمات پست سریع بین المللی را به متقاضیان ارائه می‌دهند، اما شرایط همه آن‌ها با هم یکسان نیست. در عادی‌ترین روش، شما مدارک خود را به شرکت پستی تحویل می‌دهید و آن‌ها معمولا مدارک را در یک بستۀ مخصوص قرار می‌دهند. 

در فرمی که در اختیار شما قرار می‌گیرد باید اطلاعات مربوط به فرستنده و گیرنده را بنویسید. در ادامه مرسوله شما را وزن می‌کنند تا بتوانند هزینه ارسال آن را تعیین کنند. در مرحله بعد شما باید هزینه مربوط به ارسال مدارک را پرداخت کنید. 

شرکت پست سریع بین المللی

اما شرایط شرکت‌های برتر پستی کمی متفاوت است. بهترین شرکت‌های پستی معمولاً ارسال بسته‌ها را به روش درب‌ به‌ درب انجام می‌دهند؛ یعنی بسته را از درب محل مورد نظر شما تحویل می‌گیرند و درب مقصد هم تحویل می‌دهند. در این صورت، دیگر مراجعه به شرکت پست بین المللی نیاز نیست. مأمور پست، مدارک را از شما تحویل می‌گیرد و یک کد رهگیری در اختیارتان قرار می‌دهد که به‌ وسیله آن می‌توانید بسته خود را لحظه ‌به‌ لحظه پیگیری کنید. 

این ویژگی در تعداد محدودی از شرکت‌ها وجود دارد. دلیل توانایی این شرکت‌ها در ارائه چنین خدماتی اعتبار و تجربه آن‌هاست. شرکت اسپیدکس نیز با داشتن سابقه طولانی و همچنین دریافت تمامی مجوزهای مربوطه، خدمات پستی منحصر به‌ فردی را به شما ارائه می‌دهد. 

اکنون، تا حدودی با نحوه ارسال مدارک به خارج از کشور آشنا شدیم. در ادامه با ما باشید تا نحوه محاسبه هزینه ارسال مدارک را برای شما توضیح دهیم. 

هزینه ارسال مدارک به خارج از کشور در سال 1403

همان‌طور که اشاره کردیم، ارسال مدارک به خارج از کشور باید به روش حمل و نقل هوایی انجام شود؛ زیرا این روش سریع‌ترین راه برای رساندن مدارک به کشورهای مختلف است.  

هزینه ارسال مدارک به کشورهای مختلف هم به عواملی همچون تعداد مدارک، وزن آن‌ها و فاصله مبدأ تا مقصد بستگی دارد. هر چه مقصد بسته شما از ایران دورتر باشد، به طبع، باید هزینه بیشتری برای ارسال آن بپردازید. 

شرکت‌های مختلف، روش‌های مختلفی برای تعیین هزینه ارسال مدارک دارند. شرکت اسپیدکس یکی از معتبرترین شرکت‌های پست بین المللی است که به‌ جرئت می‌توان گفت کمترین هزینه خدمات پست خارجی را با بهترین کیفیت ارائه می‌دهد. 

مدت‌ زمان ارسال مدارک به خارج از کشور

متقاضیان ارسال مدارک به خارج از کشور، باید برنامه‌ریزی دقیقی برای انجام این کار داشته باشند و در صورت امکان، این فرایند را زودتر آغاز کنند. 

اگرچه این مراحل اصلاً طولانی نیست و تشریفات خاصی ندارد، اما شما باید تمام احتمالات مانند تأخیر و یا لغو پروازها را در نظر داشته باشید. 

هر چه زودتر فرایند ارسال مدارک را آغاز کنید، خیال‌تان از بابت به‌ موقع رسیدن آن‌ها به مقصد هم راحت‌تر خواهد بود. 

پست سریع بین المللی برای همین ایجاد شده است تا بسته‌های شما را با بیشترین سرعت به مقصد برساند، اما بعضی اتفاقات، غیر قابل‌ پیشبینی هستند و نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. 

پست سریع بین المللی

ارسال مدارک تحصیلی به خارج از کشور

ارسال مدارک تحصیلی به خارج از کشور یک فرایند مهم و حساس است که نیازمند رعایت دقیق قوانین و مقررات مربوطه می‌باشد. برای انجام این فرایند، ابتدا باید مدارک تحصیلی خود را به دقت بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که همه اسناد مورد نیاز برای ارسال به خارج از کشور آماده هستند.

مهم‌ترین نکته در ارسال مدارک تحصیلی به خارج از کشور، رعایت قوانین مربوط به ارسال اسناد و مدارک مهم است. بررسی دقیق قوانین و مقررات کشور مقصد، استفاده از بسته‌بندی محکم و امن برای مدارک، و انتخاب خدمات ارسال معتبر و قابل اعتماد از مواردی است که باید در نظر گرفته شوند.

اسپیدکس؛ شرکتی وقت‌شناس با سریع ترین پست بین المللی

ارسال مدارکی همچون اسناد مربوط به دانشگاه و یا پیشنهاد کاری به خارج از کشور بسیار مهم هستند. این امور باید با سرعت هر چه بیشتر انجام گیرند؛ بنابراین، در این زمینه شما نباید به هر شرکتی اعتماد کنید؛ چون ممکن است با قدری دیر رسیدن مدارک، آینده خود را از دست بدهید. 

شرکت اسپیدکس با سال‌ها تجربه در امر ارسال بسته‌های پستی در سطح بین المللی، به شما کمک می‌کند تا مدارک خود را به‌ موقع به مقصد مورد نظرتان بفرستید. 

این شرکت مشاوره حمل و نقل رایگان نیز به شما ارائه می‌دهد. از دیگر خدمات می‌توان به بسته بندی مدارک، بیمه باربری، ارائه خدمات گمرکی و… اشاره کرد. 

کلام آخر

ارسال مدارک به خارج از کشور باید به‌ وسیله پست سریع بین المللی یا همان اکسپرس انجام شود. حساسیت این امر به‌ قدری بالاست که ممکن است در آیندۀ افراد تأثیر بگذارد؛ بنابراین، انتخاب یک شرکت لجستیکی معتبر و باسابقه خیال شما را از این بابت راحت خواهد کرد. کارشناسان مجرب و متخصص ما در اسپیدکس تمام تلاش‌شان را می‌کنند تا رضایت شما را فراهم کنند و پول و وقت ارزشمندتان را هدر ندهند. 

از شما خواننده عزیز بابت همراهی تا انتهای این مجلۀ آموزشی صمیمانه سپاسگزاریم.  

 سؤالات متداول

آیا می‌توان برای ارسال مدارک به خارج از کشور از پست استفاده کرد؟ 

بله، شرکت‌های خصوصی خدمات پست سریع بین المللی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. 

چه کسانی متقاضی ارسال مدارک به خارج از کشور هستند؟ 

دانشجویان، متقاضیان مهاجرت، واردکنندگان و صادرکنندگان کالا و… ممکن است نیاز به ارسال مدارک به خارج داشته باشند. 

هزینه ارسال مدارک به خارج از کشور چقدر است؟ 

هزینه ارسال مدارک به عوامل مختلفی مانند مسافت بستگی دارد. 

چگونه می‌توان مدارک تحصیلی را برای دانشگاه خارجی فرستاد؟ 

شرکت اسپیدکس با ارائه خدمات درب‌ به‌ درب، مدارک شما را به‌ راحتی به دانشگاه مورد نظر می‌رساند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *